Mittwoch, 18. September 2019

K1-1151 - Hello Polka Dots

Heute hab ich eine Karte für euch, die ich mit einer vermutlich eher ungewöhnlichen Art der Stencil-Benutzung gemacht hab.
 

Today I show you a card I made with a maybe a bit uncommon use of a stencil.
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:
K1-1151 - Hello Polka Dots
K1-1151 - Hello Polka Dots - closer look
K1-1151 - Hello Polka Dots - closer look
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:
Was ist nun so ungewöhnlich?
Ich hab zuerst die Scattered Polka Dot Stencil ganz "normal" mit Glitzerkleber / Stickles verwendet. Als die Punkte dann trocken waren, hab ich die Stencil erneut (passgenau!) aufgelegt und dann ein wenig nach oben und rechts verschoben.
Dann hab ich jeweils in die Mitte der Öffnungen einen Nuvo Crystal Drop platziert. Diese Punkte hab ich so belassen, wie sie waren, also nicht verstrichen und daher nicht die kompletten Öffnungen der Schablone bedeckt. 
Die Schablone hat mir hier also nur Hilfe bei der Orientierung gegeben, um die Tropfen in gleichmäßigem Abestand zu den Glitzerpunkten aufzutragen. 

What is so uncommon here?
First I used the scattered polka dot stencil as "usual" in combination with glitterglue / stickles. When dhe dots were dried, I placed the stencil back on the (exact!) same place and then moved it a bit up and to the right.
In the center of each open area I placed a Nuvo Crystal Drop. I let these drops as they were, I didn't spread them out and so I didn't filled the whole open area.
The stencil was just a guide to place the drops in the same distance to the glitter-points. 
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:
Entered in these Challenges: 

CAS on Sunday
CAS on Friday #163 - Use DieCut word(s)
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:
"This list includes advertisement!"
Used Materials:
Uniko: Stencil: Scattered Polka Dots /
Paper Smooches: Die: Layered Hello /


Colours & other stuff:
folded cardbase A6 - white / Cardstock - light blue & thick smooth Cardstock - white /
Ranger: Stickles - Firefly, Shamrock, Blou Bayou, Turquoise , Baby Blue & Multi Medium matte / Tonic Studio: Nuvo Crystal Drops Gloss - apple green, woodland green, midnight blue, caribbbean ocean / 3D-Tape 1 mm & 3D Pads 3 mm /
Doodlebug: Washi-Tape with stripes - white + light green & white + light blue /
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:
"Hallo" und liebe Grüße von Wiebke
"Hello" and kind regards from Wiebke
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Danke, dass du hier was schreibst! - Ich freu mich über jeden Kommentar! /
Thanks for writing a little note! - I'm happy about every comment!