Freitag, 13. November 2015

K1-514 - Newborn King -1-

Ich Nach der Karte mit dem Kranz war ich ermutigt, den eleganten Karten einen weiteren Versuch zu geben.
Dieses Mal hab ich mich für eine Wald-Szene mit der Heiligen Familie entschieden. Und wieder hab ich neben den klassischen braunen Tönen noch einige weitere dezente Farben verwendet, um das gestempelte Bild zu kolorieren.
Die Basiskarte hab ich mit einem Spritzer-Stempel und goldenem Embossingpulver verziert, welches ich dann auch noch für den ausgestanzten Stern über dem Wald und den Text verwendet hab.

After the card with the wreath I was encouraged to give the elegant cards another try.

This time I decided to use a forrest-scene with the Sacred Family. Again, I used some more unobtrusive colores beside the brown vintage look to color the stamped image.
The cardbase is decorated with a splatter-stamp and golden embossing powder which I also used for the die-cut star and the sentiment.

Leider ist mir der untere Bereich viel zu dunkel geraten. :-/ Ich hab die Karte dennoch fertiggestellt ... und einfach gleich noch eine gemacht. :-)

Sadly the lower area got too much color. :-/
Anyway I decided to finish the card... and made one more. :-)
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:
K1-514 - Newborn King -1-

K1-514 - Newborn King -1-

K1-515 - Newborn King -1-

K1-514 - Newborn King -1-  - embossed Detail
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:
NOT Displayed here:
Online Card Classes - Holiday Style
I made it for the OCC, but I show this card only here on my blog as documentation. 
It's NOT linked in the student-gallery!
We're all students of the OCC and sometimes mistakes happen during the try of something new.... 
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:
Verwendete Materialien:
* Papiere:
Stampin'Up: exclusiver Farbkarton = exclusive Cardstock - Flüsterweiß (106549), chocolat brown /
* Werkzeug:
Grundausstattung: Schere, Lineal, Zirkel, Falzbein (Holz), … /
Geräte: Fiskars: SureCut / Martha Stewart: ScoreBoard / ProvoCraft: Cuttlebug V2 + ABC & Memory Box: metal adapter plate / Heat-Tool /
Stanzen / Dies & Punches: Memory Box: Die - Star of Wonder (No.98167) /
Stempel / Stamps: Fiskars Stamp-Press / Stampin'Up: The Newborn King (135113), Weihnachtstrio (137103), Gorgeous Grunge (130517) /
* Farben:
Ranger: Ink-Blending-Tool / fine brushes / Tsukineko: VersaMark Ink (VM-001) / Heindesigns: Sternenstaub Embossing Pulver - Gold / Clearsnap: ColorBox - Fluid Chalk Inkpad - Chestnut Roan (12128) / Ranger: Distress Ink - antique linen, scattered straw, vintage photo / blues, greens, browns + H²O / Stampin'Up: Stampin'Write Marker - Olivgrün / old olive (100079), Wasabigrün - wild wasabi (120975) / Creall: metallic studio acrylics - gold (19) / Mitsubishi Pencil: Uni Ball Signo Broad - gold /
* Kleber & Co:
Ranger: Studio multi-medium matte (HSP26853) / 3D-Tape - 2x12 mm / small Glue-Dot (→ to fix the twine-bow) /
* Sonstiges: Stampin'Up: Baker's Twine White (124262) → colored into green with Distress Inks /
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:
Besinnliche Grüße, Eure Wiebke.
Contemplative greetings from Wiebke.
:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:-:

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Danke, dass du hier was schreibst! - Ich freu mich über jeden Kommentar! /
Thanks for writing a little note! - I'm happy about every comment!